Zdrowie

Otyłość – dlaczego jest tak niebezpieczna?

Dla wielu osób otyłość to wyłącznie defekt kosmetyczny – często nie zdajemy sobie sprawy, że nadwaga to nie tylko wygląd ale także choroby współistniejące, które prędzej lub później się ujawnią.

Dlaczego osoby otyłe częściej zapadają na poważne choroby?

Niestety – liczne badania naukowe pokazują, że nadwaga jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Fałdki tłuszczu na brzuchu, udach czy pośladkach to najmniejszy problem, z jakim mierzą się osoby z nadwagą!

Cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, problemy ze stawami kolanowymi, cięższy przebieg wielu błahych dla szczupłych osób dolegliwości – to tylko niektóre problemy z jakimi będziesz musiała się zmierzyć jeśli nie zaczniesz dbać o swoją wagę.

Epidemia koronawirusa dobitnie pokazała, że osoby z nadwagą dużo ciężej przechodzą nawet łagodne infekcje górnych dróg oddechowych, częściej cierpią na powikłania po grypie czy infekcji koronawirusem. To wszystko sprawia, że powinniśmy zacząć dbać o swoje zdrowie, wagę i samopoczucie.

Jak w takim razie schudnąć z brzucha, ud i pośladków?

Wbrew powszechnej opinii w aptece nie znajdziesz magicznych tabletek na odchudzanie. Jeśli nie będziesz miała w sobie chęci, by schudnąć nie pomoże też żaden trener personalny ani wykwalifikowany dietetyk.

Aby schudnąć z dobrym efektem i nie martwić się efektem jojo musisz:

  • zrezygnować ze słodyczy,
  • unikać jedzenia fast foodów,
  • zainteresować się zdrowym odżywianiem,
  • wprowadzić przynajmniej minimalną aktywność fizyczną,
  • zadbać o odpowiednią ilość snu i relaksu.

Jeśli jesteś w stanie dostosować się do kilku punktów, które masz na górze to efekty pojawią się bardzo szybko! Zmiana nawyków żywieniowych i modyfikacja stylu życia są w stanie w krótkim czasie doprowadzić cię do upragnionej wagi. Szybka redukcja tkanki tłuszczowej jest możliwa i nie musi być wcale kosztowna.

Domowe sposoby na odchudzanie są czasem o wiele lepsze od profesjonalnych planów dietetyczno-treningowych, które są dobre lecz nie każdego na nie stać!
tabletki na odchudzanie nie schudną za ciebie!

Zacznij dobrze jeść – to podstawa, która zapewni sukces

Co jeść, by schudnąć – nie ma magicznej listy produktów, które zapewnią szybką redukcję tkanki tłuszczowej. Podstawowe zasady zdrowego odżywianie pozwolą ci jednak na sukcesywne pozbywanie się fałdek z brzucha, ud czy pośladków!

Musisz zdać sobie sprawę, że rezygnacja z posiłków niewiele daje – zaplanuj, że zjesz każdego dnia 5 posiłków. Nie będą to może jakieś obfite dania ale pozwolą organizmowi dostarczyć wszelkich potrzebnych składników pokarmowych. Nie interesuj się dietami cud i głodówkami – to zła droga, która prowadzi do degradacji organizmu.

Zainteresuj się również tym, co pijesz – kolorowe napoje zawierają ogromne ilości cukru. Nawet te oznaczone jako niezawierające cukru są dosładzane różnymi substancjami, które wcale nie są lepsze od cukru! Pamiętaj, że cukier to puste i dodatkowe kalorie, które musisz później spalić. Jesli tego nie zrobisz nadmiar energii zostanie umieszczony w tkance tłuszczowej. Tego musisz się wystrzegać!

Jedz powoli, dbaj o to, by się nie przejadać

Szybkie jedzenie nie jest dobre – nie dość, że nie gryziemy odpowiednio pożywienia i mamy później większe lub mniejsze problemy z jego strawieniem to jeszcze zjadamy zdecydowanie więcej!

Powolne jedzenie sprawia, że uczucie sytości odczujemy po zjedzeniu mniejszej ilości jedzenia a to bezpośrednio przełoży się na naszą wagę!

Szybkie jedzenie powoduje niedostateczne przeżucie pokarmu – jeśli notorycznie jemy zbyt szybko to często pojawiają się problemy z trawieniem takiego posiłku. Złe samopoczucie po jedzeniu to z całą pewnością nie to, do czego będziemy dążyć!

Nie spodziewaj się cudów – efekty przyjdą z czasem

Zdrowe odchudzanie wymaga czasu – nie da się schudnąć 10kg w tydzień! Nie licz, że latami nagromadzony tłuszcz zniknie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki w miesiąc czy dwa! Na to potrzeba czasu i to czas jest twoim sprzymierzeńcem.

Naucz się zdrowo komponować posiłki, dbaj o to, co zjadasz a efekty w postaci nie tylko redukcji tłuszczu ale przede wszystkim zdecydowanie lepszego samopoczucia pojawią się po kilku tygodniach. Spodziewaj się, że schudniesz 1 – maksymalnie 2 kilogramy w jeden tydzień! To i tak całkiem dobry rezultaty!

Musisz wiedzieć, że nawet farmakologia a tym bardziej naturalne tabletki na odchudzanie nie będą w stanie zapewnić ci szybszych efektów. Oczywiście – mogę odrobinę pomóc ale moim zdaniem nie warto wydawać na nie pieniędzy. Zdecydowanie lepiej kupić lepsze/zdrowsze składniki, z których przygotujemy pyszny posiłek.

Noworoczne postanowienia i jak schudnąć przed latem?

Każdy z nas przynajmniej raz postanowił sobie w okolicach Bożego Narodzenia, że w końcu schudnie i doprowadzi swoją sylwetkę do porządku. Niestety takie postanowienia bardzo często kończą się totalną porażką.

To samo dotyczy odchudzenia celowego – przed latem, przed ślubem czy inną okazją, na której chcielibyśmy wyglądać jak przysłowiowe milion dolarów. Nie stawiajmy sobie celów, które ciężko osiągnąć, napędzi to tylko spiralę zniechęcenia i spowoduje frustrację.

Zadbajmy o zrównoważone, powolne ale stabilne odchudzanie, które w dłuższej perspektywie zapewni redukcję wagi do pożądanego poziomu.

1 KOMENTARZ

  1. Nie ma co lekceważyć otyłości bo jest to strasznie podstępna choroba, która może zabić! Z początku jest okej ale później pojawia sięcukrzyca, nadciśnienie i inne paskudne choroby. Dbajcie o siebie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *