Zdrowie

Jak pić ocet jabłkowy, by schudnąć?

Ocet jabłkowy jest całkowicie naturalną miksturą na odchudzanie, którą stosujemy w momencie, gdy chcemy przyspieszyć metabolizm i pomóc organizmowi w walce z nadwagą. Czy  jego regularne stosowanie faktycznie poprawia efekty odchudzania? Jak pić ten napój, by uzyskać szybkie efekty i trwale stracić na wadze?

No dobrze, ale czym tak naprawdę jest ocet jabłkowy?

Jest produktem naturalnym, który powstaje w procesie fermentacji jabłek. Wykorzystujemy go do celów spożywczych, ale nie tylko. Ma dobre właściwości czyszczące i często stosowany jest w naturalnych kosmetykach. Ocet jabłkowy znany jest od wielu lat jako naturalna mikstura na odchudzanie.

Bogate właściwości prozdrowotne sprawiają, że staje się coraz popularniejszy i trudno się temu dziwić.

Dobrze działa na nasz organizm ponieważ zawiera liczne aminokwasy, polifenole i pektyny. Jego spożywanie zapewnia nam również:

  • kwas foliowy,
  • witaminę c,
  • witaminę b,
  • magnez,
  • żelazo,
  • biotynę,
  • fosfor,
  • i wiele innych cennych substancji odżywczych i witamin.

Warto dodać, że jest on całkowicie naturalny, wykorzystując stary przepis babci można przygotować go we własnym domu. Jeśli do tego wszystkiego dodamy, że zawiera małą ilość kalorii to wychodzi, że taką miksturę powinna pić każda osoba z nadwagą.

Jak pić ocet jabłkowy, by schudnąć?

Zdecydowanie najczęściej pijemy ocet jabłkowy, by schudnąć. Oczywiście nie ma co nastawiać się na spektakularne efekty z dnia na dzień. Jeśli szukasz idealnej mikstury, która spowoduje że schudniesz w 3 dni lub tydzień, to możesz się mocno rozczarować.

Ocet jabłkowy poprawia metabolizm. Wpływa na przemianę materii i sprawia, że jesteśmy w stanie wchłaniać większą ilość witamin z każdego posiłku. Nie jest jednak panaceum na otyłość.

No dobrze, ale jak pić ocet jabłkowy, by zacząć chudnąć? Na tak zadane pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Jest kilka szkół picia octu jabłkowego. Jedna mówi, że najlepiej spożywać go do każdego posiłku w niewielkiej ilości. Kolejna zakłada picie octu jabłkowego na czczo. Niestety bardzo często kończy się ona podrażnieniem żołądka.

Wydaje się, że najkorzystniejszą opcją jest picie octu jabłkowego w niewielkich ilościach do większych posiłków. Zapewni nam to fajne efekty i nie podrażni żołądka. Należy pamiętać, że nadużywanie tego produktu może okazać się problematyczne i powodować skutki uboczne.

Jakie oprócz odchudzania właściwości ma ocet jabłkowy?

Napój na bazie octu jabłkowego dostarcza nam wielu witamin i minerałów, które poprawiają odporność i oczyszczają go z toksyn. Picie go rano sprawia, że organizm wytwarza większą ilość enzymów trawiennych, które poprawiają wchłanianie substancji odżywczych.

Co ważne ocet jabłkowy jest w stanie obniżyć poziom złego cholesterolu i zredukować poziom cukru we krwi.

Wiele osób nie wierzy, że dzięki piciu octu jabłkowego można schudnąć. Badania potwierdzają jednak, że jego spożywanie redukuje apetyt i poprawia przemianę materii.

Ma on działanie antyseptyczne i antybakteryjne. Za pomocą octu jabłkowego można więc odkazić powierzchnię, zwalczać grzyby i bakterie. Stosuje się go czasem w przypadku zapalenia ucha czy leczeniu wszawicy.

Tak bogate właściwości sprawiają, że jest to produkt uniwersalny, o którym warto pamiętać nie tylko w każdej kuchni!

Z czym pić ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy pić można na wiele sposobów, wiele osób zastanawia się jak go pić – zwraca uwagę na porę dnia czy wręcz godzinę. Tak naprawdę kluczowym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać jest z czym pić ocet jabłkowy.

Charakterystyczny smak nie każdemu będzie odpowiadać, ale wykorzystując popularne przepisy można uzyskać całkiem ciekawe koktajle, które poprawią naszą odporność i poprawią efekty odchudzania.

Najpopularniejsze przepisy na ocet jabłkowy:

  • Ocet jabłkowy z herbatą – szklanka ulubionej herbaty + 2 łyżki octu jabłkowego + chilli + imbir;
  • Ocet jabłkowy z przyprawami – szklanka wody + 2 łyżki octu jabłkowego + imbir + kurkuma;
  • Ocet jabłkowy z sokiem pomarańczowym– 200 ml soku + 2 łyżki octu jabłkowego;
  • Ocet jabłkowy z wodą i miodem – 1 łyżka miodu + 1-2 łyżki octu jabłkowego + szklanka wody.

Ile można schudnąć pijąc ocet jabłkowy na śniadanie i kolację?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie. Wydaje się, że wpływ octu jabłkowego na odchudzanie jest dość marginalny. Oczywiście liczne badania potwierdzają jego skuteczność. Twierdzenie jednak, że całą redukcję nadwagi można opierać na magicznych właściwościach octu jabłkowego wydaje się błędem.

Ocet jabłkowy wpływa na przemianę materii, jest w stanie przyczynić się do redukcji apetytu, nie pomoże nam jednak w sytuacji, gdy nasza dieta pozostawia wiele do życzenia.

Podstawową kwestią w przypadku odchudzania będzie zawsze dieta i odpowiednia ilość wysiłku fizycznego. To wszystko połączone razem z octem jabłkowym może przynieść wymierne efekty w postaci szybkiej utraty tkanki tłuszczowej.

Ocet jabłkowy – same pozytywy? Nic z tych rzeczy – sprawdź skutki uboczne!

Stosowanie niewielkich ilości octu jabłkowego nie powinno powodować skutków ubocznych. Jeśli jednak nie zachowamy umiaru to stosowanie octu go może prowadzić do pewnych powikłań.

Pamiętajmy, że niektóre dolegliwości ze strony układu pokarmowego są przeciwwskazaniem do spożywania octu(nie tylko jabłkowego). Wrzody żołądka, refluks – te dolegliwości powinny sprawić, że nie będziemy go stosować wcale.

W przypadku nadmiernej ilości octy w diecie mogą pojawić się takie problemy jak hipoglikemia, zgaga, bóle brzucha czy problemy z erozją zębów(nadwrażliwość zębów). Jeśli chcesz dowiedzieć się jak pić ocet jabłkowy, by nie doświadczyć skutków ubocznych to warto odwiedzić portal o zdrowym odżywaniu – naturalab.edu.pl